Każdy przedsiębiorca pragnie, by jego firma przynosiła jak największe zyski. Zdarza się jednak, że strona internetowa świeci pustkami, a w sklepie internetowym nie ma zamówień. Dlaczego? Okazuje się, że częstym problemem mało interesująca reklama lub po prostu jej brak. Dzięki content marketingowi zdobędziesz z pewnością zdobędziesz wielu klientów.
Content marketing – o co w tym chodzi?
Content marketing to inaczej marketing treści. Co to znaczy? Nie skupia się on, jak dotychczasowy świat reklam, na upychaniu wielu słów i wciskaniu odbiorcom zbędnych informacji. Polega on na przekazywaniu wartościowej treści w sposób, który dociera do danej grupy ludzi. Prościej mówiąc, content marketing przyciąga ludzi, a nie ich odpycha. Sprawia, że klienci chcą wracać do naszej marki, a nawet polecają ją innym. Wiemy już, że marketing treści to nie irytujące reklamy w Internecie. Ale w takim razie, jakie formy przybiera? Poniżej kilka z nich:
- artykuły blogowe,
- webinaria,
- podcasty,
- wideo,
- poradniki,
- raporty,
- prowadzenie portali społecznościowych.
Jak widać, content marketing to dziedzina dość szeroka. Bez względu na to, jaką formę przybiera, treść zawsze musi być przemyślana i odpowiednio dobrana. Dobrze jest, gdy porusza odbiorców, bo w ten sposób zapada im w pamięć na dłużej. Jakie przynosi to efekty?
Efekty content marketingu
Dobry content marketingu zbiera wspaniałe żniwo. Co możemy dzięki niemu uzyskać? Poniżej kilka korzyści:
- zdobywamy zaufanie i lojalność klientów,
- zwiększa się ruch na stronie internetowej,
- zwiększa się widoczność strony w Google,
- czas, jaki potencjalni klienci spędzają na stronie wydłuża się,
- wzrasta sprzedaż.
Każdemu z nas łatwiej jest zaufać komuś, kogo już znamy. Podobnie jest, gdy chcemy coś kupić. Im bardziej znana i lubiana marka, tym większa szansa na coraz szersze grono klientów. Przedsiębiorcy starają się budować ze swoimi odbiorcami relacje. Często wykorzystują do tego popularne dziś relacje, relacje na żywo z Instagrama, Facebooka czy Tik toka. Dzięki nim mogą pytać odbiorców o opinię, dawać im możliwość wyboru w jakichś kwestiach na przykład, jakie produkty z nowości chcieliby zobaczyć jako pierwsze. To nie tylko sprawia, że odbiorcy czują się ważni, ale też pomaga zobaczyć, jakie są preferencje społeczeństwa, a co za tym idzie zainwestować w coś, co naprawdę się sprzeda.
Skorzystaj z pomocy profesjonalistów
Nie wiesz, od czego zacząć? Prowadzenie bloga czy wstawianie postów na media społecznościowe to nie Twoja bajka? A może po prostu od rana do wieczora jesteś zajęty dbaniem o firmę i nie masz czasu na marketing? Nic straconego! Wyjściem może być agencja marketingowa. Pracownicy agencji marketingowych to profesjonaliści, którzy na content marketingu znają się najlepiej. Jeśli chcesz, aby Twoja firma rozwijała się w Internecie postaw na marketing treści!